fredag den 3. august 2012

Mit første indlæg, ihvertfald et jeg selv har skrevet.. :-)

Der er efterhånden mange der har spurgt mig om hvorfor jeg valgte at melde mig til De Unge Mødre, og så kan jeg ligeså godt fortælle det en sidste gang. Så her kommer 'historien' så.. :-)
Jeg lærte Hannah Melissa at kende gennem arto, ja i know, totalt barnligt alligevel. Men det gjorde jeg altså, vi blev rigtig gode veninder og vi skrev sammen i rimelig lang tid, vi var begge gravide på det tidspunkt. Så en aften hvor jeg var ude og cykle med en af mine veninder, ringede Hannah så til mig og fortalte at De Unge Mødre søgte nye medvirkende, og spurgte så om jeg var interesseret. Jeg syntes det lød rimelig spændende, men sagde at jeg lige ville snakke med min far og stedmor om det, da jeg trods alt boede ved dem. Jeg kom hjem og fortalte min far og Britt (min stedmor) det, og de syntes det lød spændende, og at det var i orden med dem hvis jeg ville være med. Så jeg ringede til Hannah og sagde ja tak, og hun gav mit nummer til sin tilrettelægger som ringede til mig dagen efter, vi fik aftalt et 'møde', hvor de skulle komme og prøvefilme, det gik faktisk bedre end forventet. Og en lille uge efter fik jeg svar, jeg var blevet godkendt, så var nu officielt medvirkende i De Unge Mødre. Så nu begyndte   optagelserne for alvor.. Jeg var 8 måneder henne da de begyndte at optage, og igang med min 9 klasse. Eksamerne var ligge oppe over, og det samme var min termin.. Jeg blev efterhånden mere og mere nervøs for fødslen, og over at de skulle med. Men selvfølgelig, sagde jo selv ja til at de måtte komme med. Nå, men. Min termin kom, men stadig ingen bumbum. 1O dage senere, fredag d. 26 juni 2OO9 blev jeg sat igang på Aalborg sygehus, min tilrettelægger og kameramand var der et par timer efter jeg var blevet sat igang. Der var stadig ikke gang i veerne, så fik lov til at komme ud og gå lidt, så der kunne komme mere gang i fødslen. Hen over natten blev veerne stærkere, og jeg var for alvor gået i fødsel. Troede seriøst jeg skulle dø man, men det var uden tvivl det hele værd. Da hun først blev lagt op på mit bryst lørdag morgen havde jeg glemt alt om smerterne, alt om de virkelig slemme veer. Nu var hun endelig kommet, langt om længe. Jeg var blevet mor! Min tilrettelægger og kameramand tog hjem, så Annabel og jeg kunne være os selv inden vi skulle op på barselsgangen. Vi fik lov at tage hjem efter et par dage på sygehuset, efter et par dage hjemme kom de og filmede igen. Efter en måned ca, kunne man se mig første gang på tv. Det var en helt underlig følelse, og allerede efter de første 1O minutter havde jeg 217 venneanmodninger på facebook. Rimelig sygt alligevel. Et par dage efter var jeg og min far i bilka efter et par ting til min lille skat, så midt inde i bilka kommer en gammel dame over og spørger om det ikke godtnok var mig fra tv'et, og om jeg havde født og så videre. Det var sgu rimelig underligt alligevel.. Jeg nåede at være med i tre sæsoner (9, 1O & 11), inden jeg sagde fra. Jeg syntes det blev lidt for meget til sidst, jeg ville gerne have mit eget liv igen. Jeg stoppede i programmet for snart 2 år siden, og siden da er jeg blevet kontaktet af dem flere gange for at høre om jeg ville være interesseret i et gensynsprogram, og om jeg ikke kunne tænke mig at være med igen, osv osv.. Men jeg er færdig, jeg vil have et normalt liv nu. Måske ser man mig i programmet om et par år, man ved aldrig. Men en ting er sikkert, det bliver ikke foreløbig.. Mange har også spurgt om jeg fortryder jeg har været med, og der må jeg være ærlig og indrømme at det er 5O/5O. Lad mig sige det på den her måde.. Hvis jeg vidste hvad jeg gik ind til dengang, havde jeg aldrig sagt ja til at medvirke. Men på den anden side, har jeg lært meget af at være med i programmet. Men ja, jeg fortryder det i den grad. Sket er sket, heldigvis kan jeg kigge tilbage og se hvor meget jeg har ændret mig, hvor meget mere moden jeg er blevet. Og vigtigst af alt, hvor stolt jeg er af min store pige som idag er 3 år og går i børnehave. :-) Hvis I har spørgsmål til min medvirken i De Unge Mødre, er I mere end velkommen til at stille dem. Skal nok svare så godt jeg kan på dem.



Kram <3.

2 kommentarer:

  1. Nå tror ikke at min kommentar blev gemt... Prøver igen så :)

    Jeg troede faktisk at det var Natasja Holm som fik dig med i serien, men det var måske omvendt?? :) men uanset hvad så har det i hvert fald været spændende at følge dig i tv, men endnu mere spændende at få lov til.at følge jer efterfølgende :D

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det var mig som fik Natasja Holm med. Min tilrettelægger havde spurgt om jeg kendte nogle unge mødre, der kunne tænke sig at være med, så jeg gav hende Natasja's nummer og Line Kristensen's nummer. Det var mig der fik dem med, ikke omvendt. :-)

      Slet